Murzynek z mąki razowej orkiszowej

Murzynek to nieco zapomniane ciasto. Dla mnie i pewnie nie tylko to smak dzieciństwa.
Proste i szybkie w przygotowaniu.

#OlejWielkopolski zachęca do eksperymentów.
Tak więc, tradycyjne, dobrze znane ciasto dziś w nowej odsłonie- mąkę pszenną zastąpiłam razową orkiszową. Margarynę, zmieniłam na olej wielkopolski. Oprócz jabłek dodałam gruszkę. A orzechy włoskie wymieniłam na nerkowce. Dzięki temu ciasto jeszcze bardziej zyskało na smaku. #OlejKonwenanse



Składniki:
3 jajka
2 szklanki mąki razowej orkiszowej
1 szklanka cukru
2/3 szklanki oleju wielkopolskiego
1/3 szklanki mleka
2-3 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jabłka
1 gruszka
1/2 szklanki orzechów nerkowca



Przygotowanie:
Jabłka i gruszkę obrać a następnie pokroić w kostkę. Orzechy posiekać.
Jajka zmiksować z cukrem. Następnie cały czas miksując dodawać olej, mąkę, mleko, proszek do pieczenia i kakao.
Na końcu do masy dodać jabłka, gruszkę i orzechy.
Wymieszać łyżką i przelać na wyłożoną papierem do pieczenia blachę (ja użyłam dużej tortownicy). Piec około 55 minut w 180 stopniach.

www.olejkonwenanse.pl


#OLEJKONWENANSE z Olejem Wielkopolskim

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

zostawisz komentarz?

Copyright © 2016 Z sercem do garów , Blogger