Szarlotka z kruszonką

Szarlotka z kruszonką




A co my tutaj mamy?

Przepyszna szarlotka z kruszonką czy może... jabłecznik z kruszonką?
Czy wiecie czym różnią się oba ciasta? Ja przyznam, że stosowałam obie nazwy zamiennie i dopiero dziś zostawiłam się nad różnicami. W internecie znalazłam informację, że jabłecznik to każde ciasto z jabłkami a szarlotka to tylko kruche lub półkruche (a czym te znów się różnią? :P)
Od koleżanki zaś usłyszałam, że szarlotka jest z jabłkami poddanymi wcześniej jakiejś obróbce- podgotowanymi czy z musem. Z jabłkami surowymi jest tylko jabłecznik.

Czyli jakby nie patrzeć właśnie polecam Wam wyśmienitą szarlotkę, która jest baaardzo podobna do kiedyś już prezentowanego  jabłecznika :D

Bardzo lubię ciasta z jabłkami, kojarzą mi się z dzieciństwem gdy od dziadków z ogrodu dostawaliśmy całe kosze jabłek. Na zawsze zapamiętam smak złotych i szarych renet. Ubolewam, że nie widziałam ich nigdy w sprzedaży.

składniki:
na ciasto:
2 szklanki mąki
3 żółtka
1/3 szklanki cukru
150 gr margaryny
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki wody

na masę:
1,5 kg jabłek
2 łyżki wody
2 łyżeczki cukru

na kruszonkę
1,5 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
100 gr margaryny
+ 50 gr płatków migdałów

Przygotowanie:
Składniki na ciasto zagnieść, uformować kulę i odłożyć do lodówki na godzinę. Składniki na kruszonkę rozetrzeć dokładnie w palcach i również odłożyć na godzinę do lodówki. Jabłka obrać pokroić w drobne plasterki, przełożyć do garnka, dodać wodę i cukier i gotować z kilka minut pod przykryciem. Następnie zmiksować na mus. Blaszkę wylepić ciastem i podpiec je około 10 minut w 170 stopniach. Następnie wyłożyć jabłka na ciasto i kruszonkę. Całość posypać płatkami migdałów. Piec około 40-50 minut w 170 stopniach, do zarumienienia kruszonki.

3 komentarze:

  1. Bajeczna!
    Różnica pomiędzy szarlotką a jabłecznikiem na zawsze chyba już pozostanie dla mnie tajemnicą... Bo ilu ludzi, tyle opinii ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam! w szczególności serwowaną na gorąco z lodami waniliowymi! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie wygląda ta szarlotka, zjadłoby się kawałek do herbatki :))

    OdpowiedzUsuń

zostawisz komentarz?

Copyright © 2016 Z sercem do garów , Blogger